Valencia week diary

Ik ben net terug van een weekje Valencia met mijn moeder. Wat was het leuk en wat is Valencia een mooie stad. We willen eigenlijk meteen weer terug maar dat gaat helaas niet. Om jullie en mezelf nog even te laten meegenieten van mijn week vakantie heb ik veel foto’s gemaakt. Wil jij mijn week in foto’s zien?

Op de 1e avond zijn we uit eten geweest bij een heerlijke Italiaan. Nu denk je misschien: waarom ga je Italiaans eten als je in Spanje bent? Nou we hadden gewoon heel erg zin in pasta en pizza. Het tentje zat overigens vol met Spanjaarden dus we waren zeker op het juiste adres.

Vlak naast ons hotel zat een hele grote shoppingmall genaamd Aqua. Vanuit hier heb je uitzicht op de Turia, dat is het park van Valencia. De zon ging onder en het uitzicht was mooi, perfect foto momentje dus.

Dinsdag begonnen we de dag goed met een smoothie, hierna zijn we door de Turia naar het oude centrum gelopen. De Turia is een aangelegd park in de drooggelegde bedding van de rivier de Turia. Het park slingert zich door het centrum van de stad en is ongeveer 9 km lang. Perfect dus voor hardlopers, wandelaars, fietsers en skaters.

Tegen lunchtijd zijn we de ‘markthal’ van Valencia in gegaan genaamd El Mercat. Je kijkt je ogen hier uit naar al dat lekkere eten en drinken. Het is zeker een aanrader om even te gaan kijken als je in Valencia bent. Het gebouw zelf is ook prachtig gebouwd en ziet er heel mooi uit vanbinnen.

Op woensdagochtend begon ik de dag met een rondje hardlopen. Natuurlijk door de Turia, want we hadden het geluk dat ons hotel zowat naast de Turia lag. Onderweg kwam ik al zoveel hardlopers tegen, dat de motivatie om te rennen niet ver te zoeken was.Wel had ik het nogal zwaar omdat het om 8:00 al zo’n 28 graden was.

In de middag zijn we weer door het oude centrum gaan lopen en kwamen we Llaollao tegen. Mijn bazin vertelde me dat ik hun frozen yoghurt eens moest gaan proeven wanneer ik Valencia was. Dus ik heb even de concurrent getest en het was best lekker maar onze Amy’s froyo blijft sowieso het lekkerst!

In de avond zijn we pinchos gaan eten bij Sagardi. Pinchos zijn allemaal kleine hapjes die op een stokje zitten, je loopt langs de bar met je bord en kiest welke je lekker lijkt. Je bewaart de stokjes en betaalt vervolgens per hapje (stokje) 1,95. Ze hadden hier ook heerlijke sangria zoals je aan mijn gezicht wel kunt zien 😉

De volgende ochtend zijn we weer op onze fietsjes gestapt richting het centrum. We hebben fietsen gehuurd om zo makkelijk overal heen te kunnen crossen. Voor de mensen die mij kennen is dit nogal een shock aangezien ik nooit maar dan ook nooit fiets. Toch moet ik zeggen: het fietsen hier ging me aardig af en het was best leuk.

We gingen namelijk naar de Zumm health bar. Dit was echt een heel leuk tentje waar je voor salades, taartjes en verse sapjes terecht kon. Ik ging voor een wortel appel en gember sapje, was heel erg lekker!

In de middag zijn we naar het strand gegaan. Hier vind je het allerleukste strandtentje ooit, genaamd La Mas Bonita. Mama was al eerder in Valencia geweest en vertelde me al dat ik dit heel leuk zou gaan vinden. We zijn hier lekker op het terras gaan zitten en kregen de menukaart onder onze neus geschoven. Ik keek m’n ogen uit en zag  er de lekkerste dingen op staan: quinoa salades, smoothies, allerlei soorten ijskoffie’s en de lekkerste taarten. Ze hadden onder andere kinderbueno taart, oreo taart, baileys cheesecake en red velvet cheesecake.

We bestelden beiden (weer) een sangria en een red velvet cake om te delen. Toen ze de cake kwamen brengen kwam ik er achter dat er ook nog een laag cheesecake in de red velvet zat, zo lekker!

De ochtend erna ben ik weer gaan hardlopen door de Turia. Als je je afvraagt hoe ik deze foto heb gemaakt?  De zelfontspanner op mn iphone, guilty. Je moet wat als je geen persoonlijke fotograaf bij je hebt….

Na het hardlopen heb ik meteen al mijn verbrande calorieën er weer aan gegeten bij Cappuccino. Ik bestelde hier de ricotta pancakes met banaan, yoghurt en honing. Het eten was hier superlekker alleen de service was minder en het was behoorlijk prijzig.

Onderweg naar het hotel kwamen we weer erg mooie gebouwen tegen. Hier zie je de Falla Minicipal, een heel mooi gebouw, de koepels waren zelfs van rosé goud.

Op ons fietsje door de Turia onderweg naar het hotel. Even tijd voor een selfie!

Eind van de middag zijn we weer heerlijk naar het strand gegaan. Hier heb ik een heel goed boek uitgelezen namelijk het meisje in de trein. Echt een aanrader als je op zoek bent naar een superspannende thriller.

Na de hele middag en avond op het strand te hebben gelegen zijn weer bij La Mas Bonita gaan eten. Dit keer voor het avondeten. Ik ging voor de quinoa salade en weer voor de sangria. De quinoa salade met mango, spinazie en honing was heel erg lekker. En de opmaak was ook heel fotogeniek niet te vergeten.

Zaterdag hebben we eigenlijk vrij weinig uitgevoerd behalve slapen, eten, lezen, zwemen, eten en weer slapen dus ik spring over naar zondag. Ik zette mijn wekker weer om 7:30 en stapte om 7:45 de deur uit voor een rondje hardlopen. Hardlopen in Valencia was zo leuk en fijn. Waar is mijn Turia hier in Nederland?

Na het rondje hardlopen gingen we weer op onze fietsjes naar het strand, waar we vervolgens de hele middag hebben doorgebracht. Tussendoor moesten we natuurlijk ook even eten dus gingen we weer na La Mas Bonita. Ik ging dit keer voor de club sandwich en de sangria hoe kan het ook anders.

In de avond zijn we uiteten geweest bij een heel leuk restaurantje in het centrum van Valencia genaamd Saona. Hier kun je voor 12,90 een 3 gangen menu uitkiezen. Als voorgerecht nam ik de burruta, heel erg lekker.

Als hoofdgerecht had ik de taco’s met tonijn, tempura en wasabi mayonaise. Op de foto ziet het er misschien niet heel smakelijk uit, in het echt was het dat zeker wel! Het dessert heeft de foto niet gehaald maar dat was een overheerlijke cheesecake.

Op onze laatste dag zijn we naar een ander filiaal van La Mas Bonita gefietst om daar te gaan ontbijten. Het wordt misschien een beetje saai dat ik het elke keer over La Mas Bonita  heb maar het was daar gewoon zó leuk en lekker. Ik ontbeet met de Nutella pancakes met slagroom en mama had yoghurt met fruit en huisgemaakte granola. Leuk detail hier was dat de keuken recht voor onze neus zat. Hier maken ze per dag zo’n 24 taarten voor de 3 filialen van La Mas Bonita. Toen wij er zaten maakten ze net 4 red velvet taarten, het water liep ons in de mond!

‘S middags hebben we nog heerlijk aan het zwembad gelegen en nog een beetje bij te kleuren. Helaas was het om 17:00 uur alweer tijd om naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld aten we nog wat en toen vlogen we alweer naar Nederland. En nu zit ik alweer thuis op de bank in Nederland, zo stom. Ik wil weer terug naar het mooie weer, de zon, hardlopen in de Turia, ’s avonds laat eten op straat en het strand. Maar ik moet niet zeuren want we hebben een super leuke tijd gehad. Voor nu geniet ik nog even 2 weken van mijn vakantie thuis!

Zijn jullie wel eens in Valencia geweest? Zo niet boek dan zo snel mogelijk een ticket want Valencia is echt heeeel erg leuk!